RICHT JE OP LONG TAIL ZOEKWOORDEN
Long Tail zoekwoorden (ook wel specifieke zoekwoorden genoemd) zijn zoekopdrachten die bestaan uit 3, 4 of 5 woorden. Bekijk bijvoorbeeld het onderstaande Long Tail zoekresultaat. Hier is gezocht op ‘’Online product laten bouwen’
Met Long Tail zoekwoorden kun je gemakkelijk scoren en daarnaast leveren ze over het algemeen meer conversie op dan generieke zoekwoorden. Maar er is een belangrijk verschil. Long Tail zoekwoorden hebben namelijk een lagere bounce rate en een hogere bezoekduur van de sessie.
Mocht je actief aan de slag willen met SEO, dan raden wij je aan om met de Long Tail zoekwoorden te beginnen. Dit is namelijk het makkelijkste om in SEO te scoren. Zodra je website beter begint te scoren in de zoekmachines kun je de overstap maken naar generieke zoekwoorden.
Generieke zoekwoorden zijn enkelvoudige zoekwoorden en worden vaak gebruikt als mensen opzoek zijn naar informatie. Bijvoorbeeld een bezoeker is geïnteresseerd in een telefoon en zoekt op ‘mobiele telefoon’.
Generieke zoekwoorden hebben een hoog zoekvolume, maar het is ontzettend moeilijk om een top 10 positie in Google te krijgen met deze zoekwoorden.
Deze uitdaging is zoals je leest iets groter, maar je hebt inmiddels al meer autoriteit gekregen door de juiste Long Tail zoekwoorden. Hierdoor zal je website al beter gaan scoren en zal je automatisch meer zoekvolume gaan creëren naar je website.