ONLINE FIRST, HET GEVOLG VAN HET CORONAVIRUS?

2020 was een zeer ingrijpend jaar voor iedereen. Het was een jaar waarin vele ondernemers hun (fysieke)  winkel of horecagelegenheid verplicht moesten sluiten om het coronavirus te onderdrukken. 

Mede door deze ontwikkelingen is er sinds het afgelopen jaar ook een verschuiving te zien. Waar online de afgelopen jaren al sterk aan het groeien was, heeft het in 2020 een grote stap voorwaarts gemaakt. 2020 heeft namelijk bewezen dat online de toekomst is. 

Want hoe komen we anders aan onze spullen als iedereen thuis zit?

WIJ DENKEN GRAAG MET JE MEE IN OPLOSSINGEN

Onderstaand hebben wij een aantal oplossingen/producten omschreven waarmee je kunt inspelen op de mogelijkheid om door digitalisering beter te voldoen aan de Corona maatregelen en de anderhalve meter samenleving in het algemeen.

START EEN WEBSHOP

De coronacrisis leidt in ieder denkbaar scenario tot een verdere afname van het aantal fysieke winkels. De rol van de fysieke winkel krimpt, onder meer omdat het online aandeel verder stijgt.

INretail en de Kamer van Koophandel geven tips met betrekking tot het starten en uitbouwen van een eigen webshop, dit in combinatie met een fysieke winkel Wil je producten ook online aan gaan bieden, dan biedt een Heibel Webshop een goed instapmodel. De e-commerce oplossingen van Heibel zijn ook te koppelen met een kassasysteem of voorraadsysteem.

Van der Lijn Wereldmode en Wijnhuis Machiel hebben de stap reeds gezet.

ONLINE DONEREN

In de anderhalve meter samenleving zien goede doelen en andere non-profit organisaties een extreme daling van de inkomsten uit offline donaties, (deur)collectes, sponsoring en andere giften. Het is goed mogelijk om hiervoor online alternatieven te lanceren, bijvoorbeeld in combinatie met social media campagnes.

Er kan gekozen worden voor eenmalige giften, maar uiteraard ook voor maandelijks/jaarlijks terugkerende bijdragen. Ook is het mogelijk om standaard bedragen voor te stellen, met daarnaast de optie om een eigen bedrag in te vullen.

Voor Het Behouden Huys, een psycho-oncologisch centrum voor (ex-)kankerpatiënten en onderdeel van het Martini Ziekenhuis te Groningen, heeft Heibel alle mogelijkheden geïmplementeerd.

ONLINE RESERVERINGSMODULE

Wanneer de restaurants weer open mogen zal het verplicht reserveren ongetwijfeld weer een must zijn. Voor diverse opdrachtgevers hebben wij een reserveringsysteem mogen ontwikkelen en/of koppelen aan de website.

Voor Stadscafe Artisante, gevestigd op een prachtige plek in het centrum van Dokkum, heeft Heibel het reserveringssysteem van Resengo geïmplementeerd.

Maar ook voor andere branches kan een reserveringssyteem uiterst geschikt zijn! Zo hebben we voor Dreambus, een verhuurbedrijf voor vintage Volkswagen campers, een eigen reserveringsysteem ontwikkeld.

 

VERKOOP TICKETS VIA EEN EIGEN TICKETSHOP

Onbeperkt toevoegen van voorstellingen en evenementen, met óf zonder account e-tickets bestellen en een uitgebreide rapportage mogelijkheid. Dat is slechts een greep uit alle functionaliteiten van de Heibel ticketshop.

Voor het BaronTheater, een knus theather voor jong en oud in Opende, heeft Heibel het afgelopen jaar een eigen ticketshop mogen ontwikkelen. Met deze ticketshop kan het theater op elk gewenst moment zelf alles aanpassen en daarmee snel schakelen tijdens de coronacrisis. 

BENIEUWD WAT WE VOOR JOU KUNNEN BETEKENEN? 

Hebben we je weten te overtuigen, of wil je toch nog wat meer informatie? We helpen je graag op weg. Via de online kalender kun je direct een call of afspraak inplannen met Gerrit wanneer het voor jou goed uitkomt.

Liever telefonisch contact? Je vind onze contactgegevens onderaan deze pagina of hier

KOFFIE

Even kennismaken of bijpraten? De koffie staat klaar! Je vindt ons midden in Surhuisterveen. Een digitale kennismaking kan natuurlijk ook.

De Kolk 8 
9231 CW Surhuisterveen

T: 085-2737954
E: info@heibel.nl 

whatsappStuur een berichtje via WhatsApp

Plan een afspraak in

SERVICEDESK

Heb je een vraag over het gebruik van je website, webshop of andere online product? Neem dan contact op met onze Servicedesk.

T: 085-2737954
E: service@heibel.nl

Kennisbank