25 TIPS VOOR HET OPTIMALISEREN VAN JE WEBSITE

We hebben in de afgelopen periode een flink aantal websitescans voor onze (potentiële) klanten mogen uitvoeren. Uiteraard was de uitkomst altijd anders, maar we konden al snel een rode draad ontdekken. Deze rode draad hebben we vervolgens uit elkaar gehaald en dat heeft geresulteerd in een overzichtelijk ebook met 25 tips voor het optimaliseren van je website. 

PREVIEW

We geven je uiteraard graag een preview van wat je kunt verwachten van het e-book. Daarna kun je zelf beslissen of je de rest wilt lezen. Het downloaden van het ebook is eenvoudig en de downloadlink kun je via onderstaande knop opvragen. Je ontvang het ebook daarna direct. 

TIP 2: SNELLE LAADTIJD

Bezoekers houden van snelle websites en daarom is de laadsnelheid van een webpagina een belangrijke rangschikkingsfactor voor Google. Als het lang duurt om een pagina te laden zullen bezoekers het resultaat wegklikken en een nieuw resultaat proberen. Dit is een indicatie voor Google dat de gebruiker op deze pagina niet heeft gevonden waarvoor ze kwamen, wat een lagere positie tot gevolg kan hebben.

TEST JE EIGEN PAGINA-SNELHEID

Google heeft een gratis tool ontwikkeld om pagina snelheid te testen. Deze tool heet PageSpeed Insights. Voer een pagina-url in en je krijgt een score (gebaseerd op de laadsnelheid) en suggesties ter optimalisatie om je pagina’s sneller te maken voor zowel mobiele als desktop. Zorg dat je minimaal 90 uit 100 scoort en zeker beter scoort dan je concurrent.

AFBEELDINGEN

Te grote afbeeldingen zijn vaak één van de meest voor de hand liggende problemen bij langzaam ladende pagina’s. Zorg daarom dat je afbeeldingen altijd optimaliseert (waar mogelijk), opslaat als JPG of PNG en dat je de afmetingen en kwaliteit zo laag mogelijk houdt. Optimizilla is daar bijvoorbeeld heel erg geschikt voor.

TIP 19: VOEG CTA'S TOE

Veel bezoekers scannen een tekst en pikken eruit waar ze naar op zoek zijn. Hierdoor halen ze vaak het einde van de pagina niet. Een manier om dit binnen je website toch te stimuleren is door call-to-action’s toe te voegen tussen de tekst.

RELEVANTE BUTTON / KNOP

Een effectieve vorm is om aan het eind van een sectie een relevante button toe te voegen, waarmee een bezoeker verleidt wordt om door te klikken. Verleidt de bezoeker bijvoorbeeld om contact op te nemen, je producten te bekijken of om één van je gratis ebooks te downloaden.

Over relevante CTA's gesproken:

Download het ebook

Deze site wordt beveiligd door reCAPTCHA en het Google Privacy-beleid en de servicevoorwaarden zijn van toepassing.

KOFFIE

Even kennismaken of bijpraten? De koffie staat klaar! Je vindt ons midden in Surhuisterveen. Een digitale kennismaking kan natuurlijk ook.

De Kolk 8 
9231 CW Surhuisterveen

T: 085-2737954
E: info@heibel.nl 

whatsappStuur een berichtje via WhatsApp

Plan een afspraak in

SERVICEDESK

Heb je een vraag over het gebruik van je website, webshop of andere online product? Neem dan contact op met onze Servicedesk.

T: 085-2737954
E: service@heibel.nl

Kennisbank